Keratosis pilaris

Keratosis pilaris is een veel voorkomende, onschuldige huidaandoening veroorzaakt door een verstoorde uitrijping van hoorncellen van de haarzakjes. Vaak gelokaliseerd op de bovenarmen, benen en billen.

Bij keratosis pilares ontstaat er een ophoping van keratine in de haarzakjes. Keratine is een eiwit dat van nature in de huid voorkomt en de huid beschermd tegen invloeden van buitenaf. Wanneer deze keratineproductie verstoord is kan het de uitvoergangen van de haarzakjes verstoppen met een rood en ruw bultje tot gevolg. Keratosis pilaris kan goed worden behandelend door middel van de Lira fruitzuurpeelings.

keratosis pilaris behandelen Utrecht

De precieze oorzaak van keratosis pilaris is onbekend, maar de afwijking wordt vaak gezien bij mensen met aanleg om allergisch te reageren (waaronder astma en hooikoorts). De huidaandoening ontstaat meestal op jonge leeftijd en de hoeveelheid verschilt ook van persoon tot persoon. Keratosis pilaris is een familiaire huidaandoening, de kans is daarom groot dat je het ontwikkelt als het in je familie voorkomt.

• Gebruik geen agressieve en irriterende producten met een hoog gehalte aan parfum, alcohol denat. Huiden met keratosis pilaris zijn gevoelig en kunnen snel geïrriteerd raken.
  • Breng producten op de huid aan die de huid exfoliëren en verzachten of voeden. Chemische zuren kunnen dode huidcellen los doen laten zonder dat het de huid te veel uitdroogt met een zachtere huid als gevolg.
keratosis pilaris behandelen Utrecht

Niemand blijft graag rondlopen met een huidprobleem. Maak daarom snel een afspraak voor een gratis intake. Wij helpen je graag van de keratosis pilaris af.