Melasma behandelen

Benebellum®

Heb je last van een zwangerschapsmasker of Post Inflammatoire Hyperpigmentatie (PIH)?  Dan is Benebellum® behandeling de oplossing!

Benebellum peel

Deze wetenschappelijk onderbouwde behandeling is specifiek gericht op het behandelen van complexe pigmentsoorten. Dit is een resultaatgerichte behandeling met thuisproducten. Deze behandeling is veilig voor zowel een lichte als donkere huid.

Resultaat Benebellum peeling Van Dinteren Clinics

De behandeling

Voorafgaand aan de peeling kuur begin je met het gebruiken van de producten van de Benebellum-lijn. Tijdens een behandelsessie wordt de huid eerst gereinigd, vervolgens wordt er door middel van de microneedling techniek de Tx Solution aangebracht in de huid. Vervolgens wordt de huid afgetekend in symmetrische vlakken. De huid is nu klaar om behandeld te worden met de Lumpeel Cosmo of de Lumpeel. Afhankelijk van de reactie van de huid wordt er bekeken hoeveel lagen op de huid kunnen worden aangebracht.

De meest voorkomende vorm van hyperpigmentatie is de epidermale (oppervlakkige) vorm, waarbij het pigment (melanine) is verspreid over de epidermis. Bij dit type hyperpigmentatie is een oppervlakkige behandeling met een AHA-peeling (Lumpeel Cosmo) meestal al effectief. Heb je een gemengde of dermale (diepliggende) vorm van hyperpigmentatie, dan zal een wat intensievere behandeling met een TCA-peeling (Lumpeel) gewenst zijn.

Er zijn minimaal twee behandelingen nodig met een interval van 4 weken om het gewenste resultaat te behalen. Daarnaast is het belangrijk om de producten van de Benebellum-lijn te blijven gebruiken om een terug keer van het pigment te voorkomen.

Effectieve werking

Jarenlang onderzoek naar de oorzaak en behandeling van hyperpigmentatie en melasma heeft de effectiviteit van de ingrediënten in de Benebellum behandeling aangetoond:
    • Tranexaminezuur is een aminozuur dat een ‘lightening’ effect geeft en roodheid door vaatingroei vermindert.
    • Hexylresocinol is een organische stof die pigmentaanmaak afremt, een ontstekingsremmende werking en een pijnstillend effect heeft.
    • Vitamines A, C en E zijn sterke antioxidanten die ontstekingsremmend werken en celvernieuwing, wondgenezing en collageenvorming stimuleren. Ook wordt pigmentaanmaak afgeremd door toepassing op de huid van hooggeconcentreerde vitamine
    • Blauwlichtfilter beschermt de huid tegen de schadelijke invloed van HEV (High Energy Visible)-licht dat bijvoorbeeld door beeldschermen wordt geproduceerd en een groot aandeel (8x meer dan uva/uvb/uvc) heeft in het ontstaan van schade aan de huid door licht.
Pigmentvlekken verwijderen Van Dinteren Clinics

Indicaties

• Hyperpigmentatie
  • Melasma (zwangerschapsmasker)
  • Post inflammatoire hyperpigmentatie (PIH)
  • Pigment bij donkere huidtypes

Pigmentvlekken behandelen Utrecht

Het hebben van pigmentvlekken kan soms als zeer storend worden ervaren. Er is een oplossing voor! Maak een afspraak en we maken samen een plan om jouw pigment de baas te zijn.